fredag den 15. januar 2010

Nyt barn bekymringer - evaluering efter 1. uge

1. Hvordan får jeg tid til Katinka?

Det er faktisk slet ikke så svært! Lillemand (har stadig ikke noget navn) sover og sover og sover, så når Katinka kommer hjem fra vuggestue, så har vi lige 3 timers hygge og leg sammen, inden jeg står for næste lækre måltid til den lillebitte.

2. Hvad skal barnet hedde? Det piner mig at jeg endnu ikke aner, hvad min lille dreng skal hedde - har termin om en uge!

Og det piner mig stadig!!
Jeg forsøger at kalde ham alle mulige navne: "Nårhh, lille Karl", "skal du have lidt at spise Sylvester", "Er du vågen August?" - men uanset så lyder det bare forkert. Kan han ikke bare hedde skat?

3. Hvad hvis vandet går? Krydser fingre for det ikke sker her hjemme. Kunne virkelig ikke tænke mig en sjaskvåd seng, når jeg kommer hjem fra hospitalet.

Jeg lå godt nok og læste i sengen, da vandet gik. Men jeg havde jo forestillet mig en syndflod, i stedet var det et lille stille sivende udslip, som varede en 45 minutters tid. Lidt kedeligt at sidde på do så længe... men med en god bog så...

4. Amningen - åh gud, det var jo ti gange værre end at føde. (Eller måske ikke, men hold da k... hvor gjorde det ondt)

Jeg burde skamme mig at sammenligne amning med fødsel.

For hold da op, hvor er det en nydelse at amme, når det ikke gør ondt! Jeg må være hærdet, eller også er Lillemand totalt god til at amme. Han spiser og spiser og spiser (når han ikke sover), og jeg har ikke så meget som en lille rift engang.

5. Bare han er sund og rask!

Tjek!

6 kommentarer:

  1. Det lyder jo bare til at gå rigtigt godt dejligt. Hvor skønt han sover den lille og amningen går som den skal.
    navneforslag til fri afbenyttelse:) Svend, Per, Konrad, Hugo, Viggo, Harry, Anker og selvfølgelig Holger :)

    SvarSlet
  2. Stort tillykke.. Det var lige gået min snude forbi at der var kommet et lille barn her.. Han ser da vidunderlig ud i indlægget længere nede.. Kan mærke jeg bliver sådan lidt puha ved tanken om at det også nærmer sig for mig.. Det må virkeligt være rart at være på den side af sagerne...
    Og så med sådan tjek på tjek listen... ;)
    kh Rakel.

    SvarSlet
  3. Hej hej

    Jeg har tildelt en award til dig, kig forbi og hent den :)

    Kh. Julia

    SvarSlet
  4. Her er lidt ynglingsnavne fra mig, navne som min ikke kom til at hedde af forskellig årsager :-)
    Ole
    Wilder
    Aske
    Asger
    Charlie
    Og så Otte, som han faktisk hedder :-)

    Dejligt at der stadig er tid til den store... KH Line, som stadig bager boller, mmmh!

    SvarSlet
  5. Faldt lige over din blog, som jeg fremover glæder mig til at følge med i.. Hvor ser ham den lille "skat" bare lækker ud, tillykke med ham.. Det med navne er noget værre rod! Her blev vi dog hurtigt enige om navnet..
    Af drengenavne havde vi nogle få stykker oppe og vende.. (Marvin, Willum, Villads & Malick)
    Igen, Tillykke med ham!
    Camilla

    SvarSlet
  6. Tak for lykønskninger til min lille basse.

    Tak for de mange navneforslag! Vi er stadig i tvivl, men efter at have kaldt Lillemand mange mange navne, er det Karl eller Karl-et eller andet som vinder ind. (Karl med K, da efternavnet starter med K).

    Julia: Tak for awarden! Det er jeg meget beæret over!

    Line: Det er altså godt med de boller, sundhedsplejersken troede at jeg overanstrengte mig - men de er jo så lette at lave, at selv min mand kan lave dem... (Det faldt hende aldrig ind)

    KH Camilla

    SvarSlet