torsdag den 21. januar 2010

En af hver

På min mors side af familien er man søstre. Min søster og jeg, min mor og moster, min bedste og hendes søster, min oldebedste og hendes søster...
Og vi er søstre på den gode måde. Vi er søstre som også er veninder, som elsker at holde ferier sammen, som snakker sammen dagligt, som ses flere gange ugentligt, som støtter, hjælper, elsker hinanden. Sådan en søster bør alle have! også min datter.

Og så var man til scanning for 20 ugers tid siden.

- "Det er en dreng"...
- "Hvad!" Jeg var lamslået, jeg troede virkelig ikke på scanningsdamen. Da hun var ved at være færdig, spurgte jeg meget skeptisk: "Er du sikker på at det er en dreng?" Hvorefter hun viste mig en meget tydelig diller.

Jeg holdt fast i tanken lige til det sidste, og havde egentlig forventet at den lille diller, på forunderlig vis var blevet lavet om til en en masse pigefolder. Og det første jeg spurgte om da barnet kom ud af mig var- "Er det stadig en dreng?"

Og op på maven kom han, og så... var det så ligegyldigt, hvad det var for en. For det var min. Min lille klump baby, som skulle være akkurat sådan, som han var. Man kan vel også være søskende på den gode måde?

2 kommentarer:

  1. Hehe, jeg har det på nøjagtig samme måde. Jeg har også en søster og går også at forestiller mig, at når Carla engang skal være storesøster, så bliver det til en lillesøster.
    Men mon ikke også, at det er fordi man har en pige i forvejen, så kan man ikke rigtig forestille sig at være mor til en dreng?
    I hvert fald er det dejligt at høre, at man sagtens kan finde ud af det, så snart man har ham :)

    SvarSlet
  2. Hej
    Sad lige og læste dit indlæg om søstre... Jeg er den fantastisk heldige "indehaver" af en formidabel lillebror (og heldigvis er hans kæreste en kæmpe skat), vi deler stort set alt...det er ham jeg ringer først når der sker noget stort i mit liv, det er også ham der hører på jeg hælder vand ud af ørene(og her er det måske ikke så tosset med et mandligt modspil;)) og vi tager også på ferier og weekender sammen... Og så er jeg selv den heldige kartoffel at have een af hvert køn og jeg er overbevidst om at de nok skal få et forhold som mig og min bror...
    Bare en lille tanke:)
    God søndag og god barsel:)
    Pernille

    SvarSlet