søndag den 24. august 2014

Powerwalk - min nye yndlings motionsform

Jeps - jeg er begyndt at powerwalke. Uden stave. Men alligevel, det er faktisk ret fedt;


  • En time i eget (eller venindes) selskab
  • Hovedtelefoner på, og så bare der ud af. For tiden hører jeg lydbog den times tid det tager mig. 
  • Man forbrænder også en del, måske ikke lige så meget som på en løbetur, men ca. 425 kalorier på sådan 6-7 kilometer. 
  • Powerwalk er meget mere skånsom for både ryg og knæ end for eksempel  løb
  • Jeg kan mærke at gåturene gør noget ved især baglårene og numsen, det er specielt de muskler som jeg bliver øm i. Men powerwalk er også godt for både core- og lægmuskulaturen. 
  • Vi bor i et natursmukt område, så nu får jeg virkelig valuta for huslejen!


Virkelig en behagelig måde at dyrke motion på ;)

Dog forstår jeg ikke en enkel ting - jeg fatter ikke hvordan man kan få farten op!

Jeg går altid lige så hurtigt som jeg overhovedet kan, og lader for eksempel som om nogen er ved at overhale mig, men alligevel når jeg aldrig højere hastighed end 6,9 km i timen.

Nogen som har nogle gode råd?

Lidt nyt gear skal man jo også have, når man sådan er ude at svinge med armene ;)


Thea Max Air - købt på TS - burde være ubrugte, men sælger har vist overdrevet lidt... skidt pyt, de sidder godt

Mavetaske (Stella McCartney for Adidas) er jo nærmest et must - og bruger den også på arbejdet, hvor jeg har rigtig mange idrætstimer. Perfekt til nøgler, iphone, høretelefoner, Dankort.... Denne har jeg købt via Adidas.com 

Super dejlige tights for 100  kr. på TS - som nye
'

Helt ny løbejakke fra Helly Hansen - købt på TS for 200,- 

2 kommentarer:

  1. Lækkert tøj :-) Jeg har også skoene. De er fantastiske :-)

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet