onsdag den 1. januar 2014

Juleferie

God bagjul og rigtig godt nytår! Jeg håber, at alle har nydt dagene lige så meget, som vi har.

 I år holdt vi juleaften i København hos min familie. En rigtig hyggelig juleaften, med alle familiens traditioner holdt i hævd. 1. juledag pakkede vi kufferterne, flere gaver, mad og vino, vi "afrimede julen", gjorde en anelse rent, og ryddede virkelig meget op, og så afsted til Norge. Jeg er altid co-driver på de lange ture, så det var bare om at sætte sig godt til rette i sædet, og nyde turen.

2. juledag holdt vi mini-juleaften hos farfar i Norge - 11 mennesker fik lækker moderne julemiddag med flæskestegssandwich med ovnstegte kartofler, og ungerne endnu flere gaver. Jeg fik også en gave, den viser jeg i et andet indlæg.


Vi gik nogle lange ture, hvis det var godt vejr, som var enten var storm og ruskeregn, eller perfekt: Høj sol og 5 grader. Jeg har godt nok aldrig oplevet det så varmt i Norge på denne tid af året.


Vi afsluttede turen med at besøge Tante Sissel. Super selskab og 100% forkælelse.
Og skal da lige love for, at de gør sit til at vores unger tillægger sig nogle dyre vaner. Katinka spiste 4 hele hummere mens vi var på besøg (inkl morgenmad), og Marius spiste 5 skiver rødt oksemørbrad.

Vi kom hjem til Danmark mandag aften, var det bare om at pakke ud og rydde op, handle osv, inden gæsterne kom til Nytårsaften. Det blev en virkelig god aften, ungerne var så glade, og alle hyggede sig, med alt for meget lækker mad, og igen blev jeg simpelthen så mæt, at jeg kunne trille. (Og mindst kunne gå for en som er gravid i 5. måned) I dag er her helt stille, vi er alle lidt slatne efter en skøn aften med "knald på".

Det er altid noget særligt at have juleferie i vores lille familie. En ferie hvor vi er sammen med venner og familie næsten dagligt, fejrer jul, fejrer nytår, og spiser og drikker, og drikker og spiser. Nu er jeg mæt, fyldt op, og jeg glæder mig til et par dage uden planer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar