mandag den 13. januar 2014

Sundhedskur

Jeg skrev jo i går, at vi har lavet min "no sugar" om til en sundhedskur, en sundhedskur, som jeg håber, kan blive til en livsstil med tiden.

Dette betyder JA TAK

* til al mad som er lige fra marken, buskene eller dyrene
* til at træne regelmæssigt flere gange om ugen
* til at vi helst skal cykle til og fra arbejde
* til at vi skal sove mere
* til at bruge mindre tid foran en skærm (skrev hun foran skærmen)
* til mørk lækker chokolade (70-85%)
* til et glas vin en gang i mellem

Og det går bare rigtig godt. Vi var i gennem pinebænken i går - hyggelig fødselsdag med masser af kage, chokolade, øller, boller... og mit mundvand rendte, men jeg klarede det!
Jeg spiste til gengæld det lækreste knækbrød med smør og parmaskinke og rød peber, jeg spiste af en medbragt kage kun med æg, nødder og dadler (ingen succes), og så spiste jeg... chips....
Billedet er venligst lånt her, men ligner til forveksling vores middag den anden dag

På arbejdet i dag var der store fade med de lækreste hjemmelavede chokolader, fødselsdagsboller og kage... og det er lidt lettere at sige nej, for hver gang.

Til gengæld skal jeg lige om lidt spise taco-spidskålswraps. Det er godt. Jeg skal træne og hygge med min Ø. inden ungerne kommer hjem, og så skal jeg lave den lækreste culotte til aftensmad.

Yes - kald mig bare sundhedsfreak!

3 kommentarer:

  1. Hvor er I gode! Jeg synes det med maden er til at komme igennem, men det dér med træning - det er jeg bare ikke god til. Det er helt sikkert et prioritetsspørgsmål, men med to børn og fuldtidsjob, synes jeg at meget af tiden når børnene er lagt i seng kl 20, går med rengøring, oprydning, indkøb og tøjvask og når jeg er færdig med det, så er der en hel del andre ting som at læse og være kreativ der trækker mere:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Det er heller ikke let med træning, men for mig er det nødvendigt, hvis jeg ikke skal have dårlig ryg.
    Jeg har lavet et program som tager ca 30 minutter, og det kan jeg sagtens gøre herhjemme. Det er både puls og styrke, og når jeg ser at ungerne er rimelig i gang med noget, så kan jeg træne. De er vant til at jeg gør det, og ved at jeg helst ikke vil forstyrres i mens.

    SvarSlet
  3. Sådan noget derhjemme er også lige noget for mig. Jeg træner med en powerhoop og så går jeg ture (men slet ikke nok endnu). Jeg må finde på et eller andet program:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet