lørdag den 6. april 2013

Køkkentanker

Læste lige i en reklame, at man kunne vinde et nyt køkken, hvis man har Danmarks grimmeste køkken. Jeg står muligvis for skud her. Dog synes jeg altid, at dem som vinder sådan noget, er dem som flere gange om dagen råber højest på facebook om, at man skal stemme på dem, så det gider jeg ikke.

Men et nyt køkken det gider jeg godt. Virkelig godt. på Pinterest har jeg en mappe med køkkener, og her er et udpluk af mine ønsker:


Skabe helt op til loftet, så man ikke kan stille rod ovenpå dem. Fra www.skonahem.com
Sådan en krog bag skabet, som der er på billedet, til kaffemaskine, og kogebøger mm. fra www.avotakka.fi 
Lyst, hvidt og gerne en sort bordplade
Vi har sådan en lav vindueskarm, og jeg vil elske at få mere lys ind, så en lille indbygget slagbænk foran vinduet, havde været genialt.
Næsten FOR pænt. Men måske er det dét, vi har brug for, efter så mange år med et mørkt og rodet køkken?
Lidt mindre "pænt", og noget mere personligt. Kan godt lide, at man kan se nogle af yndlingskøkkensagerne.
Og så er jeg også vild med den sorte væg. Gør næsten køkkenskabene endnu hvidere?
Måske skulle man bare male hele molivitten sort? www.vtwonen.nl
Men men, med to lærere i huset, som begge er lockoutet, ser økonomien jo ikke ligefrem overskudsagtig ud i den nærmeste fremtid. Og man vil jo også gerne på sommerferie. Og børnene skal jo også klædes på...og...og...og...

5 kommentarer:

  1. lækre køkkener :) Vores elementer ligner meget dem på billede tre... her er manden også lockoutet - baaaah :-/ her er ferien dog bestilt, men så kan man jo få pres over hvor sjov den bliver at være af sted på hvis der ingen lommepenge er.. Nå, den tid den sorg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også bestilt - ikke mindre end tre rejser. Flot med lockout! Det var ligesom ikke meningen at en hel månedsløn skulle udeblive! Thank good for børnepenge - så må de gå på bare tæer... Eller noget!

      Slet
  2. Hvor er billederne af jeres køkken?

    SvarSlet
    Svar
    1. De kommer ikke på, før der også er et "efter"billede! 😥

      Slet
  3. Du har muligvis det grimmeste køkken.... men det næste tror jeg bliver noget af det smukkeste - for de billeder der er da god køkkensmag ; )

    SvarSlet