fredag den 9. marts 2012

Hvordan en kugleranke bliver til en kålormslange

Kender du det.. du har en idé i hovedet, går i gang med at hækle, og så bliver det lidt forkert. De allerfleste ville nok pille det hele op igen....

Men ikke mig!
Da vi var på vej til Norge i vinterferie, gik jeg igang med en kugle, det var meningen det skulle blive en "kugleranke" a la denne her som Puk har lavet. Ranken var til nogle venners baby.

Hos Puk finder man denne flotte ranke, hvor også billedet er lånt.


Pludselig går det lidt i kage, jeg glemmer at tælle, jeg snakker nok for meget, og tænker... hmmm...det kan da blive til en slange i stedet for.... (meget lettere end at pille det lille stykke op - NOT!)

Og så gik jeg ellers i gang med  slangen. Og det går fint,  men efter et par dage, kunne jeg godt mærke, at jeg egentlig ikke gad at lave den super lang, så hvad kunne det så blive til?


Hvordan ender man en halv meter lang slange?





Ved du hvordan man får sådan noget fyld til ikke at klumpe så meget?


En kålormsslange?

I hvert fald er det denne lille Aksel får, i stedet for en lækker kugleranke... ;)

7 kommentarer:

  1. Ej - for en herlig kålorm! Det var da et godt bytte.

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fin!... :o)

    SvarSlet
  3. Hvem siger den ene skulle være bedre end den anden. Jeg synes også det er et godt bytte. Ville ønske jeg havde et godt råd til klumperne.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  4. Kålorme skal da have klumper! Jeg synes den ser så fin ud :)

    SvarSlet
  5. Skønt den blev taget godt imod her ;) så håber jeg lille Aksel også bliver glad for den med tiden.

    SvarSlet
  6. det kender jeg alt for godt!! Jeg har blandt andet startet med at hækle en pude, den endte som en brødkurv. Men sikke en fin kålorm du fik lavet :D

    SvarSlet