tirsdag den 5. oktober 2010

Hæklerier #2

 



Jeg er altså blevet helt grebet af hækling. Der er to årsager:

1. Jeg synes simpelthen at det er så skønt, at jeg nu kan se fjernsyn - og samtidigt lave noget helt andet... det bliver pludseligt helt legitimt at se ALLE mine serier... for jeg hækler jo... ;) Alligevel har jeg ikke særlig meget tid til min nye dille, så det går ufattelig langsomt (ikke kun derfor - jeg er totalt langsom). Men det gør ikke noget, for jeg hækler.

2. I så mange år har jeg drømt om at kunne sy, strikke og hækle, og jeg har bare været så dårlig til det. Men pludselig kan jeg hækle! I hvertfald to slags masker, og det er jo rigeligt til at lave masser af ting.

Min lille flodhest, som også fungerer som rangle, er allerede blevet afprøvet af Marius, og han synes det er helt fantastisk at sutte og bide i flodhestens små ben og næsen. Meeen jeg er nu ikke så meget for det ;) Det er lige før jeg sætter den lidt væk, sådan lige uden for rækkevidde af de små fingre ;)

2 kommentarer:

  1. Ih, hvor er den sød. Har du evt. en opskrift? Så vil jeg nemlig prøve at hækle den, næste gang, jeg sidder og stener serier. (Æhm... mener selvfølgelig "ser kulturelle indslag om 2. verdenskrig på DR2"... ;-))

    SvarSlet
  2. Tak for det. Lyder som min favoritbeskæftigelse.Har desværre ikke opskrift, ville egentlig lave en bold, men ja det blev lidt mislykket. Kiggede så efter en schleichflodhest. Men alle dele er efter 6-fastmaskeringsystemet.

    SvarSlet