torsdag den 7. marts 2013

Hvordan går det egentlig med den der kur?

Kur og kur....  Måske skulle man hellere kalde det en livsstilsændring?
Har været på kur-ish i cirka to uger nu, og den består af Vægtkonsulenterne møder Palæo (2).

Positive ting:

1. Jeg spiser mange flere grøntsager end nogensinde, og føler mig faktisk sundere!!
2. Jeg spiser meget mindre sukker og andre kulhydrater
3. Jeg har tabt mig (2 kg)
4. Jeg er blevet mindre om taljen (4 cm)
5. Er ikke så oppustet længere... ligner nu ikke en gravid ;)
6. Ø. er med på den, det gør det altså MEGET lettere
7. Har mere energi i løbet af dagen, men bliver bom-træt om aftenen
8. Handler supermarked-online til hele ugen, både for at spare tid, men også for at undgå at købe alt muligt andet. Og her er en super sideeffekt, at vi rent faktisk sparer penge!

Tvivlsomme ting: 

1. Jeg har meget svært ved at udskifte mit daglige morgenmåltid, som består af en ret stor portion havregryn med rosiner og mælk - det mætter, og så er det jo super hurtigt at lave. Og tid om morgenen er ikke en luksus jeg har - men der er ikke meget Palæo over det ;)
2. Har også meget svært ved at udskifte frokosten, som udover 3 gulerødder og et æble indeholder 2 skiver rugbrød med pålæg.
3. Jeg er gået lidt i stå med træningen, så næste trin er simpelthen at komme afsted noget oftere.
4. Spiser en del "sukkerfrit". Tyggegummi, bolcher... og faktisk også mørk chokolade (10-20 g om dagen) Må man det? Bare til man er afvænnet? (og kan man blive afvænnet, hvis man spiser det?)
5. Jeg glemmer at drikke vand! Før drak jeg mindst to kopper varm cacao på arbejdet. Men nu drikker jeg...INGENTING overhovedet, og det er jo virkelig ikke godt.


Negative ting:

1. Der er godt nok meget man skal sige nej til... Det er en kæmpe udfording, at elever, kollegaer og andre disker op  med så meget lækkert hele tiden! (Men selvfølgelig sejt, når man siger nej)
2. Jeg tæller jo ikke kalorier, vejer ikke maden, så jeg har jo ikke sådan rigtig tjek på, hvad og hvor meget jeg går og putter i munden, og om jeg får nok af det hele.
3. Man skal være lidt opfindsom, og sætte hovedet i blød, eller Ipaden i kog, for at finde nye opskrifter, som min meget kræsne mund kan lide.



12 kommentarer:

  1. Jeg synes du er sej :) Men kan godt forstå det er svært. Det er også svært for mig at komme afsted med at træne, så det kender jeg alt for godt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mest fordi det passer så dårligt ind i vores dagligdag. Men man må vil bare op på hesten ik?

      Slet
    2. Kunne ikke være mere enig.. Min mor siger altid, "drop undskyldningerne, og hop op af sofaen" ;)

      Slet
  2. Min morgenmad består af 1 dl havregryn hvilket jeg koger til grød i mikroovnen på 2 min og dertil sødemiddel på og et stort glas minimælk. På denne måde får du mindre havregryn, men samme mæthedsfaktor.

    SvarSlet
  3. Hvis du har tabt 2 kg, så må du jo gøre det rigtige! Godt gået!
    Man må godt spise 10-20 gram mørk choklade... flot at du kan holde dig til det!! Bare det var mig!
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes ofte det går ok i begyndelsen og sååå...... det er heller ikke hver dag, at jeg kan holde mig væk. Børnenes slikdåse er meget meget fristende til tider ;)

      Slet
  4. Keep up the good spirit, seje ;o)

    SvarSlet
  5. Status herfra: 2,7kg
    Morgenmad: 1 banan, 2dl A38 0,5%, 1dl hjemmelavet müsli = mums

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er flot. Lyder lækkert med hjemmelavet musli. Bruger du en opskrift?

      Slet
  6. Flot!!
    Lige en kommentar til det med vand: Jeg prøver prøver prøver at drikke mere vand og er kommet op på 1,5-2 liter om dagen: Jeg har ca. 45 minutter til og fra arbejde, så jeg har en halv liters flaske med vand med og har besluttet, at jeg "skal" drikke en halv liter undervejs. Plus en halv liter i løbet af dagen, plus en halv liter om aftenen. Det kan faktisk godt lade sig gøre :-)
    For mig virker det, at jeg har sat det i system - måske virker det også for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide med lidt system i det ;)

      Slet